پروپوزال بررسي تأثير آموزش پيش‏دبستاني بر يادگيري مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي دانش‏آمو

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
بیان مساله:
کودک امانتی الهی و ودیعه‌ای آسمانی است که به پدر و مادر سپرده شده است. قلب پاک کودک، گوهری گران‌مایه و نفیس و آیینه‌ای روشن است که از هر گونه نقش و نگاری خالی است و در عین حال قابلیت پذیرش هر نقشی را دارد... پس اگر وی را طبق اصول صحیح تعلیم و تربیت، به عادات و صفات نیک پرورش دهند، به آن عادات خو گرفته، بر آن صفات نشو و نما می‌کند. (سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، 1365)
انسانها از آغاز تا کنون توانسته اند زندگی خود را از حالت بدوی بصورت متمدن و پیشرفته امروزی تغییر دهند و موانعی را که در این راه وجود داشته از سر راه خود بردارند و فعالیت های خارق العاده ای از خود نشان دهند و به این مسئله پی برده اند که ملت هایی که از تعلیم و تربیت صحیح بی بهره بوده اند هرگز نتوانسته اند با سربلندی زندگی کنند و از مواهب تمدن و کمال برخوردار باشند پس اگر می خواهیم جامعه ای سعادتمند داشته باشیم باید به تربیت صحیح کودکان همت بگماریم این امر در صورتی سودمند خواهد بود و افرادی مفید و سازنده ببار خواهد آورد، که تعلیم و تربیت از دوره خردسالی که کودک چون شاخه ای تر و جوان قابل انعطاف و نقش پذیر است شروع و بدست افراد صالح، مجرب، تربیت شده و کارآزموده انجام شود.
از قرنها پیش بین صاحب نظران و اندیشمندان مسائل اجتماعی و تربیتی و روانشناسان و اندیشمندان تعلیم و تربیت بحث بر سر این بوده است که سن آموزش و آغاز عمل و فعالیت های تربیتی و برای فرزندان آدمی را چگونه تعیین و ترسیم نمایند.
و....
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5672 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش