تحقیق هنردرمانی کودکان

دسته بندي : جزوه » آموزشی
دانلود فایل تحقیق هنردرمانی به ویژه روی کودکان :
کاربرد هنردرمانی به ويژه روی کودکان استثنائی ، مارا واداشت تا به جستجو و کنجکاوی در اين زمينه بپردازيم .
هنر درمانی جنبه های مختلفی دارد : موسيقی درمانی ، نقاشی درمانی ، دراماتراپی ، قصه درمانی ، شعر درمانی و ...
که دراينجا ، به تمام جنبه های هنر درمانی نپرداخته ايم ، بلکه تنها روی شاخه هايی از آن که احتمال می رفت قابل فهم تر و کاربردی تر باشد ، کار نموده و مطالبي بسيار مختصر گرد آورده ايم .
هنر ، مفهوم وسيع و پر رمز و رازی دارد . جنبه ای از تعريف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن ، عاشق بودن و ... و جنبه ای از آن نِيز عينی و قابل لمس است مانند : مهارت در ساختن چيزی ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، و ... اما مهم تر آنکه از طريق زبان هنر می توان ديگران را درک کرد .
هنر درمانی به عنوان ابزاری برای روان درمانی ، در واقع تلاشی سازمان يافته جهت کمک به افراد است تا ارتباط سازگارانه بهتری بين خود و جهان بيرون پيدا کنند .
در هنردرمانی ، کلامی ساختن چيزی که غير کلامی است يا هوشيار سازی آنچه ناهوشيار است ، يکی از جالب ترين و بديع ترين فعاليتهای هنردرمانگر محسوب می شود .
کاربرد بالينی هنر درمانی دربرگيرنده کودکان و بزرگسالان بستری در بيمارستان و افراد روان نژند و روان پريشی که داوطلبانه در پی مداوای روان درمانی هستند ، افراد زندانی ، عقب ماندگان ذهنی ، کودکان مبتلا به ناتوانی يادگيری ، زوجين مشکل دار، خانواده ها و افرادی که علائمی از ناراحتيهای هيجانی ناشی از بيماريهای جسمی مانند : بيماريهای مزمن ، سرطان ، آسم ، ديابت و مشکلات عصبی دارند ، می باشد
دسته بندی: جزوه » آموزشی

تعداد مشاهده: 3968 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: DOCX

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:278 کیلوبایت

 قیمت: 5,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و محققان

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد قابل تغییر