نکاتی طلایی از کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید

دسته بندي : جزوه » کسب و کار و پول
بخشی از کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

«سروکله زدن با پول از جنبه‌های متفاوتی مشکل است. اولین مشکل، بحث ریاضی است که بعضی را حسابی می‌ترساند. بعد از آن عناوین خاص حوزهٔ پولی است که به نظر می‌رسد جهان مالی صرفاً برای گیج کردن ما درستشان کرده. و نهایتاً تله‌های احساسی هم هستند که ممکن است نگذارند دربارهٔ پول صحبت کنیم یا زمانی که موضوعی را متوجه نمی‌شویم از دیگران بپرسیم. ما با پول احساس قدرت می‌کنیم؛ پول نداشتن ضعیفمان می‌کند. رابطهٔ احساسی ما با پول گاهی تحت‌تأثیر ترس است و گاهی تحت‌تأثیر حرص، غرور، عذاب‌وجدان یا شرم؛ احساسات قدرتمندی که خودشان را در نحوهٔ خرج کردن، پس‌انداز و خطر کردن ما نشان می‌دهند و ما احتمالاً اصلاً متوجهشان هم نمی‌شویم.»

«مرز کشیدن بین پول و احساسات در حرف ساده است. در بخش‌های بعد به صحبت‌های ویکی رینال، روان‌درمانگر، می‌رسیم که در کمک به مردم برای حل مشکلات مسائل مالی تخصص دارد. مشکل اکثر این افراد اصلاً با خود پول نیست؛ مشکلشان با معنای پول در زندگی است. هر نظری که دربارهٔ ارتباطتان با موضوع پول داشته باشید، چه بگویید ارتباطتان «خوب» است یا «بد» یا «معمولی»، هر جوابی معنایی بخصوص دارد. در وهلهٔ اول ممکن است ما دچار ولخرجی، بی‌توجهی به امور مالی یا وسواس شویم یا بی‌هوا کاری کنیم که باعث ایجاد خطرهای بزرگ شویم؛ اما ویکی معتقد است آنچه باعث می‌شود چنین باشیم «امیال یا ترس‌هایمان دربارهٔ مسائل امنیتی، قدرت، اعتمادبه‌نفس، مردانگی، زنانگی، کنترل یا عشق هستند».
دسته بندی: جزوه » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 1577 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: پاورپوینت

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:1,793 کیلوبایت

 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    تعداد 25 اسلاید وفایل پاورپوینت در حالت به صورت فشرده در قالب winzipقابل دانلود می باشد.
    فایل پاورپوینت است با برنامه آفیس باز می شود


  • محتوای فایل دانلودی:
    درباره‌ی کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره‌ی پول بدانید

    شاید برای هریک از ما پیش‌ آمده باشد که کنترل موجودی بانکی خود را از دست بدهیم و اواسط ماه با کمبود پول مواجه شویم. بنابراین زمان آن فرا رسیده است تا به این بی‌برنامگی و آشفتگی مالی خاتمه دهیم و فکری به حال مدیریت موجودی حسابمان کنیم.

    کلر بارت (Claer Barrett)، روزنامه‌نگار و دبیر سابق بخش اقتصادی نشریه‌ی فایننشال تایمز با نثری ساده اما جذاب، سعی دارد در کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره‌ی پول بدانید (What They Don't Teach You About Money) به خوانندگان کمک کند تا از شر مشکلات مالی خود رها شوند. بارت در این کتاب به باورهای رایج، اما نادرست مالی می‌پردازد، برای اشتباه بودنِ آن‌ها استدلال می‌آورد و در آخر برای رسیدگی به امور مالی، نکات کاربردی و ارزشمندی را به مخاطبان معرفی می‌کند.

    معرفی و دانلود کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید