جزوه و نمونه سوال روانشناسی پرورشی سیف مناسب آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری

دسته بندي : جزوه » تربیتی
مناسب ترین و سریعترین راه مطالعه و مرور منابع آزمونهای استخدامی استفاده از جزواتی با کیفیت است که در حجم کم، مهمترین نکات را پوشش داده باشد. جزوه روانشناسی پرورشی نوین در 29 صفحه مهمترین نکاتی که در چند سال اخیر از آنها برای طراحی سوالات آزمون استخدامی استفاده شده را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید در زمان اندکی که دارید به نکات این درس مسلط شوید و درصد خوبی را در این درس به دست بیاورید.
علاوه بر جزوه، 60 تست به همراه پاسخ در اختیار شما قرار می گیرد که بتوانید یادگیری خود را محک بزنید. موفق باشید.

قسمتی از فایل:
یادگیری: یادگیری به فرایند ایجاد تغییر نسبتاً پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل تجربه است گفته می‌شود و نمی‌توان آن را به حالت‌های موقتی بدن مانند آنچه بر اثر بیماری خستگی یا مصرف داروها پدید می‌آید نسبت داد.
عملکرد و رفتار: رفتار به اعمال بیرونی و درونی فرد گفته می‌شود و رفتارها از دو دسته آشکار (بیرونی) و نهان (درونی) تشکیل می‌یابند. اما عملکرد به رفتار آشکار فرد که برای اطلاع از میزان یادگیری او مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد گفته می‌شود.
کارآموزی: کارآموزی یعنی گسترش نگرش، دانش، مهارت و الگوهای رفتاری مورد نیاز یک فرد برای انجام عملکرد مناسب در یک تکلیف یا شغل معین.

مراحل رشد شناختی پیاژه
۱- حسی/ حرکتی (تولد تا ۲ سالگی): کودک جهان را از راه حواس و فعالیت‌های حرکتی حس می‌کند. طرحواره‌های کودکان در این مرحله بر اساس تعامل فیزیکی بین آنان و محیطشان شکل می‌گیرند و جنبه عینی و آشکار دارند.
۲- پیش عملیاتی (۲تا ۷سالگی): به تدریج تفکر نمادین ظاهر می‌شود. رشد سریع زبان، استفاده از تخیل در بازی، جاندار انگاری و گفتار خود محورانه‌ی کودک از نشانه‌های دوره‌ی پیش عملیاتی است. در این مرحله کودک هنوز مفهوم بقا یا نگهداری ذهنی را درک نکرده است.
۳- عملیات عینی یا محسوس (۷ تا ۱۱سالگی): در این مرحله کودکان به طور کاملاً منطقی می‌اندیشند اما بر حسب امور عینی و محسوس نه انتزاعی. همچنین کودکان در این مرحله می‌توانند اعمال را پیش بینی کنند و نتایج آنها را از پیش حدس بزنند. برای مثال تا پیش از این مرحله، کودک نمی‌توانست با اطمینان بگوید که آن سوی ماه چه شکلی دارد اما در مرحله عملیات عینی یا محسوس می‌تواند در ذهن خود ماه را این‌ور و آن‌ور کند و بگوید که آن سوی ماه نیز شبیه به این سوی آن است.
۴- عمليات صوری یا انتزاعی (۱۱ سالگی به بالا): نوجوانان می‌توانند استدلال فرضیه‌ای- قیاسی داشته باشند و به آنچه موجود نیست بيانديشند. آنها می‌توانند استدلال نظام‌مند، قیاسی و استنباطی داشته باشند. خودمحوری نوجوانی از نشانه‌های این مرحله است.
دسته بندی: جزوه » تربیتی

تعداد مشاهده: 1435 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:733 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل را با استفاده از نرم افزار WINRAR از حالت فشرده خارج کنید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    دو فایل pdf