طرح تفصیلی محله بهارستان – سعدی ناحیه 1 منطقه 12

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد ( word) قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:

مطالعه وضع موجود شهر :
1) مطالعات تاریخی
2) مطالعات طبیعی و جغرافیای
3) بررسی جمعیت و عوامل اجتماعی
4) بررسی اقتصادی
5) بررسی کالبدی
6) بررسی تاسیسات و تجهیزات شهری
7) مطالعات حمل و نقل و شبکه ارتباطی
تحلیل و نتیجه گیری وضع موجود :
1) تحلیل یکپارچه توسط جدول سوآت
2) ارائه استراتژی به تفکیک مطالعه وضع موجود
3) جداول آی اف ای و ای اف ای
4) تحلیل کمی توسط تحلیل سطوح و سرانه ها


قسمتی از متن
مقدمه :
موقعیت محله : محله اي كه امروزه تحت عنوان بهارستان شناخته مي شود از شمال به خيابان انقلاب از شرق به خيابان ابن سينا از جنوب به خيابان اميركبير (از سرچشمه تا سعدي) و از غرب به خيابان سعدي محدود مي شود.
تاريخچه محله : اين محله از محلات قديمي تهران محسوب مي شده و در گذشته قسمتي از محله دولت بوده است . محله بهارستان از محلات معروف و پرهويت منطقه و تاريخ ايران و شهر تهران مي باشد، ميدان بهارسـتان از محله بهارستان، به عنوان نقطـه تلاقـي دو نسل از مردان سياست است،بهارسـتان تنها يك ميدان نيست ، اينجا تقاطع تاريخ است ، تاريخ و آزادخواهي تاريـخ و مشروطه و تاريخ و مجلس .... موزه نقاشي پشت شيشه _ كوشك شقاقي شـايد هيچ جايي در ايران به اندازه بهارسـتان در تاريـخ ملت ما داراي اهميت سياسي و اجتماعي نباشد . بهارسـتان نامي قديمي است و نشانه اي از تهـران قديم را با خود دارد. هويت ميـدان بهارسـتان را بيش از هرچيـز ، مبارزات و تظاهرات سياسي مي سازد.جنگ هاي خياباني مشروطه و مستبدي و به توپ بستن مجـلس از طرف محمـد علي شاه و غـوغاي جمهوري و در دوران محمـدرضا شاه تا سال 1332 كودتاي عليه مصدق و غيره همه در اين ميدان صورت گرفته بود . از جمله مراسمي كه در عصر فتحعلي شاه در ميدان بهارستان انجام مي گرفت ، مراسم شتر قرباني در روز عيد قربان بود . نخستين جشن سالانه مشروطيت نيز در اين ميدان برگزار شد كه تمام انجمن هاي شهر تهران دور تا دور آن تشكيل مي شد.

1) مطالعات تاریخی
میدان بهارستان از قدیمی‌ترین میدان‌های تهران است.
میدان بهارستان تا اواخر دوره سلطنت رضاشاه میدان نگارستان نامیده می‌شد که از نام باغ و کاخ نگارستان گرفته شده‌بود. مجموعه نگارستان در شمال میدان قرار داشت و به‌دستور فتحعلی شاه قاجار به عنوان خانه تابستانی پادشاه در خارج از شهر تهران آن روز ساخته شد.
این میدان از جنوب به محله سرچشمه (و پس از آن چهار راه سیروس و میدان شوش)، از شمال به خیابان بهارستان و خیابان فخر آباد و محله دروازه شمیران (و سپس پل چوبی)، از غرب به خیابان جمهوری اسلامی، باغ سپهسالار و چهارراه
سیدعلی واز شرق به خیابان مجاهدین اسلام محدود است.
و...........

دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 345 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:8,186 کیلوبایت

 قیمت: 37,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: