دانلود گزارش کارآموزی شرکت تاسیسات

دسته بندي : کارآموزی » مکانیک
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب
آشنایی با مکان کار آموزی
تست سیستم های تهویه مطبوع
دماهای طرح متداول
الزامات هوای تازه
پاکسازی هوا
حرکت و سرعت مجاز هوا در سرمایش تبخیری
شرایط قابل توصیه برای داخل در تابستان
برج های خنک کن
بازرسی منظم برج خنک کن
آشنایی با انوع دستگاهها و سیستم های تبخیری
انتخاب برج خنک کن پر بازده بر مبنای رنج یا پروچ
گرمای محسوس و نهان
تاملی بر مفهوم اندازه بهینه شهر
سرمایش مفید و آسایش
اصول تهویه مطبوع
چک لیست راه اندازی برج خنک کن
انتخاب سیستم تهویه مطبوع
کمپرسورهای تبرید
کمپرسورهای مارپیچی
مزایای کمپرسورهای مارپیچی
آنالیز و مقایسه سیستم های تبرید
تصفیه آب برج خنک کن
آشنايي با مكان كار آموزي :شركت تكنو زيست يكي از اولين شركتهاي فعال در زمينه تاسيسات به ويژه آب و فاضلاب مي باشد كه از نظر رده بندي پيمانكاري جز چهار شركت اول طرف قرارداد با وزارت نيرو مي باشد . در ضمن اين شركت در عرصه هاي ديگر مانند تهويه مطبوع و سيستم هاي سرمايش و گرمايش نيز فعاليت دارد.
تست سيستمهاي تهويه مطبوع
سنجش دما و رطوبت
• دما
هدف از ايجاد يك سيستم تهوية مطبوع در وهلة اول تغيير دما و رساندن آن به ميزان دلخواه است . اين حد بسته به شرايط اقليمي و بيولوژيكي و سليقة شخصي متفاوت و بين 15+ تا C030+ در نظر گرفته مي شود . در شرايط خاص ( غير از محيط كار و زندكي ) مانند سردخانه ها يا گرمخانه ها اين دما مي تواند در هر بارة ديكر تغيير كند . سيستمهاي تهوية مطبوع يا تغيير دما ( گرم يا سرد كردن ) و انتقال هوا از سيستم به محيط اين تغيير درجه حرارت را سبب مي شوند
• تعريف
دما يك بارامتر فيزيكي است كه به قدري ملموس و قابل حس مي باشد كه نياز به تعريف ندارد . ولي حد يخ زدن و بخار شدن آب خالص در فشار بارومتريك سطح دريا به عنوان شاخص ارزيابي و واحد گذاري درجه حرارت به كار مي رود . دما در واحد درجه سانتي كراد ، درجه فارنهايت و كلوين سنجيده مي شود و جهت اندازه گيري آن روشهاي كوناكوني مانند تغيير حجم ، روش مقاومتي ، ترموكوبل ، مادون قرمز و كريستالي موجود است .
همانگونه كه در دماسنجهاي جيوه اي و الكلي مشاهده مي شود تغيير حجم جيوه يا الكل موجود در يك لولة شيشه اي مدرج قابل قرائت مي باشد . به دليل شكننده بودن ، محدودة اندازه گيري محدود و دقت ناكافي ، استفاده از اين وسايل منسوخ شده است . روش مقاومتي از دقيق ترين روشهاي سنجش دما است كه مقاومت احساسگر با تغيير دما به صورت خطي تغيير كرده و با سنجش مقاومت الكتريكي به صورت مستقيم يا توسط مدار الكترونيكي بل ، ميزان درجه حرارت قابل سنجش است . آليازهاي بلاتين يا نيكل از متداول ترين احساسگرهاي درجه حرارت مقاومتي هستند ( مانند P : 100) كه داراي محدودة اندازه كيري 100- تا C0600+ و دقت 2/0 + تا C04/0 مي باشند . ترموكوبل از دو فلز غير همجنس تشكيل شده است كه با تغيير درجه حرارت ميزان تبادل الكتروني آنها در نقطه بيوند تغيير مي كند . اين تبادل الكترون سبب ايجاد ولتازي ( در حد ميلي ولت ) قابل اندازه كيري و متناسب با درجه حرارت مي شود . بسته به جنس اين دو تركيب فلزي ، نوع ترموكوبل ، حساسيت آن و در نتيجه كاربرد آن متفاوت است . از ترموكوبلها بيشتر براي سنجش دماهاي بالا ( حتي تا C01500 ) استفاده مي شود . در سيستمهاي تهويه مطبوع ترموكبل نوع آ. كه از دو فلز آهن و مس –نيكل ساخته شده است بيشترين كاربرد را دارد كه با دقت 4/0+ تا C00/1 دما را در بازة 50- تا C0750+ اندازه كيري مي كند . احساسكرهاي مادون قرمز نسل جديدي از ادوات سنجش دما مي باشند كه ميزان دما را به صورت بدون تماس اندازه كيري مي كنند . اين روش فقط براي سنجش دماي سطوح و مواد به كار مي رود و براي سنجش دماي هوا كاربرد ندارد .
آقاي فرد و تينماير كه قبلاً در بخش تبريد شركت كروشل مشغول به كار بود ، در سال 1915 يك شركت مستقل در شيكاكو تأسيس كرد . اين شركت مشغول توليد كمبرسورهاي افقي و دو مرحله اي دي اكسيد كربني شد . اين شركت بس از تحليل بازار دي اكسيدكربن در سال 1930 تبديل به يك بيمانكار تهويه مطبوع شد كه بعدها توسط بسرانش تا سال ها اداره مي شد . شركت و لقب ليفده در اواخر قرن نوزدهم و سال هاي آغازين قرن بيستم به دليل كاهش دستكاههاي دي اكسيدكربني به توليد كمبرسورهاي آمونياكي روآورد . فعاليت اصلي آنها ، توليد سيستم هاي آمونياكي براي نوشابه سازي ها و ديكر كاربردهاي سردخانه اي بوده است .
این فایل کاملا ویرایش شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد .
تعداد صفحات : 100
دسته بندی: کارآموزی » مکانیک

تعداد مشاهده: 3291 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 100

حجم فایل:3,214 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: